Kiropraktik

Upplever du att du inte kan leva ditt liv fullt ut på ett tillfredsställande sätt på grund av kroppsliga förhinder?

Ryggskott, ischias, nackspärr, yrsel, huvudvärk, tennisarmbåge, allmän ryggvärk, muskelvärk, stelhet samt höft-, knä- och axelsmärta är några av de problem som jag som legitimerad kiropraktor kan hjälpa dig med.

Acceptera inte ett liv med inskränkt rörlighet eller smärta, då detta på sikt försämrar ditt hälsotillstånd och din livskvalitet.

• Kiropraktik handlar om att ta tillvara kroppens egen förmåga till läkning – om att kiropraktorn med justeringar påverkar spänningar och onormal balans mellan olika muskelgrupper för att underlätta kroppens läkning. För att nå dit krävs att kiropraktorn ser till hela patientens situation och lägger upp behandlingen utefter patientens möjligheter till att nå bäst resultat.

• Livskvalitén förvärras om man går och har ont varje dag. Smärta framkallar negativ stress som leder till spänningar och mer smärta. Den kiropraktiska behandlingen syftar till att förbättra människors livskvalitet genom att återställa kroppens naturliga funktion och rörlighet.

• Kiropraktik är en metod som bygger på samspelet mellan ryggradens leder och nervsystemet. I ryggen ligger leder och nerver mycket nära varandra och en funktionsstörning s.k. segmentell dysfunktion kan uppstå och påverka nervens funktion. Detta kan leda till många olika smärttillstånd men även andra störningar i kroppens funktion. Därför inriktar sig kiropraktiken på att återställa rätt funktion i ryggens leder för att på så sätt få nervsystemet att fungera optimalt.

Din legitimerade kiropraktor i Falkenberg och Borås
– För bättre hälsa och välbefinnande.

Din legitimerade kiropraktor i Falkenberg och Borås – För bättre hälsa och välbefinnande.